Gotham S02E14 – This Ball of Mud and Meanness

j
Imam papir da nisam lud

Gotam je jedina serija koja dolazi iz DC kuhinje a da opravdava svoj kvalitet iz epizode u epizodu i koja vas prosto tera svaki put kada završite u utorak gledanje iste da kažete „JOŠ!“ tako da ako niste karakter od srca vam predlažem da sačekate kraj sezone i onda odgledate sve odjednom. Sada kada kažem ovo naglas zvuči suludo. Možda i ja završim kod Huga Strejndža kao jadni Osvald na „prevaspitavanju“. Doduše Hugo je uspeo da okrene Pingvina za 180 stepeni tako da je ovaj napustio ludnicu Arkham. Da, da, dragi moj. Osvald je uspešno položio i poslednji u nizu umobolnih testova koje je Mengele Gotama smislio za njega i izašao je napolje. Tako da nakon nedelja i nedelja mučenja Pingvin ćopa po Gotamu sa svojom potvrdom da je izlečen i da je spreman da se vrati u društvo.

Na potpuno drugom kraju grada mladi Brus Vejn u pratnji svog vernog batlera Alfreda (kog igra Šon Pirtvi sin Džona Pirtvija, Trećeg Doktora), nakon što je od Seline dobio revolver, luta ulicama Gotama u potrazi za nekim ko bi mogao da mu kaže gde se nalazi Patrik Maloun poznatiji kao Matches (Šibica). Nakon izučavanja policijskog dosijea o Patriku imaju blagu predstavu odakle da počnu i koga da traže. Odlaze do jedne napuštene zgrade i tamo nakon što mladi Vejn malo opusti jezik pred kriminalcima dogovore se da će im dati podatak gde se mogu da nađu Patrika ako Alfred uspe da pobedi u borbi njihovog vođu Cupcake-a (Kolačić) kog je Patrik otkucao policiji. Nakon malo batinjanja Alfred izlazi kao pobednik i završava u bolnici.

kZa to vreme u policiji Tompkinsova, koja je još uvek ljuta na Gordona, se brine za gospođicu Kringl, pošto em što je nema em što nije podigla nekoliko poslednjih plata. Gordon odlučuje da popriča sa Nigmom, koji misli da mu je Gordon na tragu i sprema plan protiv njega.

Mladi Brus, naoružan pištoljem odlučuje da nastavi svoj plan. Pošto je sačekao da Alfred zaspi, odlazi u klub za koji mu je rekao Cupcake da bi našao izvesnu Džeri. Pošto ga je očekivala sprovodi ga do svoje garderobe gde imaju podužu raspravu o tome da li je Brus spreman i sposoban da ubija i da li vredi ubiti nekog. Nakon što Brus odustaje od razgovora sa njom ona odlučuje da prelomi tabak i da mu kaže gde može da ga nađe. U trenutku kada se Brus spremao da izađe nailazi Gordon, kog je tu poslao Alfred kada se probudio jer je shvatio šta Brus smera. Gordon pokušava da ga odgovori od nauma ali uz Džerinu pomoć, Brus uspeva da pobegne odatle i da ode u stan egzekutora svojih roditelja. Patrik Maloun, živi samački život, ogorčen na život, jednim

l
Možda spava

delom mrzeći samog sebe. On objašnjava Brusu svoju filozofiju života, kako je njega stvorio Gotam, kao što je Patrik stvorio Brusa koji stoji sada ispred njega, kako kada činiš toliko lošeg u životu, ubijaš ljude, više zaboraviš i koga si kako ubio i što si ih ubio zato što se izvučeš nekažnjeno. A to te na kraju natera da se zapitaš da li postoji Bog. Nakon svega toga, Brus shvata da on nije vredan toga da on postane ubica i izlazi iz njegovog stana. U tom trenutku stiže Gordon i čuje se pucanj kojim je Patrik sebi skratio muke.

Alfred se vraća kući silazi u skrovište i tamo zatiče pismo u kom mu Brus kaže da je otišao da živi na ulici sa Selinom da bi naučio kako svet funkcioniše, da je zlo mnogo veće nego što oni misle da jeste i da ono nije samo tamo gde živiš nego svuda oko tebe. Alfred u šoku seda na stepenice i privija pismo na grudi.

mDakle, epizoda je nabijena svim i svačim. I akcijom i pričom i razvojem likova. Dakle sve što treba mladom geek-u da potpuno uživa. Volim kako se ova serija poigrava lore-om i mitologijom koju ima Betmen kao franšiza i koliko te promene zapravo mogu da imaju smisla. Jedna od omiljenih mi je (za sada) da Džoker nije osoba, već da je Džoker sam po sebi ideja, stil života, što možemo da vidimo u klubu (sve pohvale za izbor muzike, Gansi all the way) u kom radi Džeri koja neodoljivo podseća na našeg omiljenog ludaka, a takodje na video bimu iza nje možemo da vidimo Džeromovu sliku kao i snimke na kojima je on. Drugi zanimljiv detalj u ovoj epizodi je ime ubice Marte i Tomasa Vejn. U stripu Matches Malone (bez Patrick ako se ne varam) je bio gangster iz Nju Džersija čiji je identitet preuzeo Brus Vejn da bi stekao kredibilitet na ulici. Ono što povezuje lik Patrika iz stripa sa likom iz serije je to što na kraju krajeva Brus ne veruje da je on zaista toliko loš čovek već da ga je svet oko njega učinio takvim. Ovde nailazimo na dva odstupanja od lika jer, pored toga što Maloun nije ubio Vejnove, nadimak Šibica je Maloun iz stripa dobio zato što je nosio šibicu među zubima, dok serijski Maloun taj nadimak nosi zato što je spalio jednu žrtvu. Takođe bi dodao da se pominje i ime Solomona Grandija što otvara dodatna pitanja i mogućnosti.

Zaista ne mogu da dočekam nastavak iako sam apsolutni MARVEL fanboy. Ova serija definitivno zavređuje pažnju svih poštovalaca stripa.