ORIGINALNI NAZIV: Jerome X

SCENARISTA: Klaudio Kjaveroti

CRTAČ: Alesandro Pastrovikjo

ZEMLJA: Italija

GODINA IZDAVANJA: 2017.
OCENA:

Ovaj uvod je bio sasvim drugačije napisan, ali je obrisan, jer neke stvari treba propratiti, zato što su važne skoro kao i fantastika. Stvari kao što je Svetsko prvenstvo u fudbalu. Sad kad smo razrešili razlog kašnjenja, red je i da kažemo reč dve o toku prvenstva, tj. da i mi fantastičari možemo  da budemo fudbalski navijači, i da tako razbijemo i taj stereotip.

No, da se vratimo samom događaju i onome pre i posle. Na prvenstvo u Rusiji smo otišli kao pobednici veoma jake grupe. Ali vanfudbalske stvari (kao i toliko puta ranije) promena selektora i postavljanje amatera na njegovo mesto nisu slutili na dobro, što će se ispostaviti kao tačna slutnja. Dobro je počelo, pobedom i čvrstom muškom igrom. A onda se desila utakmica sa Švajcarskom, nespremnost naših fudbalera, opet neke vanfudbalske stvari i sudija Valter Brih sa najvećom sudijskom greškom prvenstva uslovili su da se vratimo kući već u ranoj fazi takmičenja. Od ostalih zanimljivosti, uveden je VAR sistem za pregledavanje spornih situacija, svetski prvak je otišao kući ne prošavši grupu, brazilska perjanica Nejmar je proveo više na travi no na nogama, samo jedna utakmica je završena 0 – 0, Hrvatska je ostvarila senzacionalan uspeh plasmanom u finale, Belgijanci su osvojili treće mesto, tinejdžer Kilian Mbape je predvodio Francuze do titule i bilo je to jedno od najbolje organizovanih prvenstava. Ako ste pomislili slučajno da je u pitanju fudbal ili radnja smeštena u Rusiji (videćete u sledećoj epizodi) – varate se, ovaj uvod bio je čisto da zavaram trag i izgovor da pišem o najvećoj fudbalskoj smotri. A sad je vreme da se vratimo na fantastiku našu nasušnu.

Klaudio Kjaveroti – autor je Brendona, te nekih kultnih epizoda Dilana Doga. Ovaj serijal je vrhunac njegove karijere.

Alesandro Pastaovikjo – novajlija u crtačkom timu ML serijala. Još poznat po radu u Voltu Dizniju, a mi smo ga mogli upoznati u serijalima Džonatan Stil i Saguero.

Počinje rasulom jednog bračnog para, a čitav ceh plača dečkić koji to posmatra i počinje da stvara izmišljene prijatelje i neprijatelje, ali neki počinju delovati stvarno. Za to vreme Morgan je čini se imao još jednu lošu ljubavnu epizodu sa neimenovanom ženom i žali. Sa druge strane, još veći haos nego u dečakovom domu vlada gradom, jer je neku pustio životinje iz zoološkog vrta. Životinje su jako opasne, toliko da se mir ne bi vratio bez našeg heroja i vojske. Nisu samo četvoronožne životinje na slobodi, a pošto je to posao našeg junaka… Lov može da počne, ali ne pre bioskopa i omaža filmu „300“. Potom se naš junak obreo u sopstvenom sećanju koje je svojevrstan omaž svim onim gangsterskim filmovima sa pljačkom banke, ali nije se toga uzalud setio. No, zašto se toga setio, kako je završio dečak, ko je žena koja je okupirala Morganove misli, kako se završila cela priča, pa vi ćete to saznati samo ako pročitate strip.

Interesantnost ove epizode su dve stvari, prva ta što Kjaveroti u njoj zaista daje brojne omaže filmovima, neke sam spomenuo neke nisam. Druga stvar koja je zanimljiva je skrajnutost glavnog junaka, praktično da je tu zbog priče, a ne priča zarad njega. Što se tiče novajlije za crtačkim stolom našeg heroja, njime sam i zadovoljniji nego scenarijom, jer je njegov crtež podigao kvalitet u suštini jednog vrlo jednostavnog scenarija, zahvaljujući njemu najviše i raste ocena ove epizode. Pošto sam vam sve rekao ostaje samo da vas pozdravim do recenzije broja osamnaest „Suze đavola“, to jest ako pre toga ne sretnete antiheroja te priče.