Savršen prikaz savremenog Japana

IZDAVAČ ZA REGION: Laguna

MANGAKA: Inio Asano

ZEMLJA: Japan

PREVODITELJKA: Adrijana Miladinovć

GODINA IZDAVANJA: 2007-2013.
OCENA:

Iz sadašnje perspektive znamo da je Laguna poprilično rizikovala sa objavljivanjem seinen mange. Istina, naše tržište je preplavljeno japanskim stripom ili njegovim imitacijama, ali sve su to šoneni. Tako da je bilo nepredvidivo kako će biti primljena manga za odrasle, na sreću opit je dobro prošao. To možemo zaključiti na osnovu toga što su izdali i Sunovrat, takođe, Asanaovo delo. Očigledno se provereno kvalitetan autor ne menja, što je na neki način logičan poslovni potez za ustabiljivanje tek ustanovljene edicije i treba ih podržati kupovinom i pisanjem u tom nastojanju. Pošto se u seinen mangama možda i ponajbolje prenosi esencija dalekog istoka.

Šoneni su sigurno zabavniji i zarazniji, ali seineni prenose savršen prikaz savremenog Japana sa uverljivom tačnošću. Pogađaju duh zemlje koja još pati od belega atomskih bombi, još uvek slomljenih krila. Ali zato znaju izraditi veštačka. Što im nije uteha, Japanci istinski pate. Manifestacija tog osećanja se verovatno najviše očitava u otuđenosti, morbidnosti i nesvakidašnjoj surovosti. Da bi malo zaboravili prolaznost vremena koje za njih stoji zamrznuto u trenutku rascvetavanja pečurke. Da bi stvorili privid toga da vreme ipak curi počeli su da luduju za tehnološkim, dostignućima i mangama. Da, mangama, za njima luduju mladi, sredovečni i stari, ama svi i svako mesto je dobro za čitanje mangi. Vrlo često je to u elektronskom obliku, pa su sajtovi sa mangama među najažurnijim. Za ljubitelje japanskog stripa nije toliko presudno to da izdanje dobiju u papirnoj formi. Oni su čitači i izgradili su sasvim osobenu kulturološku nadogradnju na razlike istoka i zapada. Njima uopšte nije neophodna zapadnjačka publika, jednostavno samozadovoljavaju sve svoje potrebe i zato su prava za seinen mange izuzetno skupa ako je delo iole uspešno. Iz njih možete shvatiti koliko su razlike među kulturama nepomirljive i zbog te činjenice svaki sličan poduhvat treba da se svesrdno podrži da ne jenja.

Inio Asano – proslavio se delom Kikuči. Poznat je po serijalima Čudesni svet i Solanin. Za Dem dem demonsko un un un un uništenje dobio je nagradu Šogakukan manga.

U ova tri tankobona se neočekivano diže kvalitet na lestvici gde smo mislili da više nema prostora za napredak. Protagonista je odrasliji muče ga gotovo svi problemi koji more današnjeg mladog stanovnika Tokija. Da, Tokija, iako smo sumnjali i ranije da je u pitanju glavni grad države izlazećeg sunca sada nam je i potvrđeno. Punpun se pomalo uspeva i trgnuti iz obamrlosti uz pomoć koleginice sa kojom piše mangu. Ali to ne traje dugo, okolnosti ga čak navode da pobegne od samog sebe, da postane neko drugi. Prošlost, međutim, poput bumeranga se vratila da nalupa pljuske junaku i da ga vrati u stanje konstantne beskorisnosti i očaja.

Zanimljivo je da je u ova tri dela nosilac radnje dobrano skrajnut i sporedni likovi na jedan izvanredan način prikazuju dane u jednoličnom toku, u beskrajnoj monotoniji tragičnog ponavljanja. Izuzetno izgrađeni karakteri. Valjda iz razloga što u mnogo manjoj meri ima priliku prikazati junaka kao pticu. Samim tim Asano uspeva priču fokusirati u smeru gde vidimo samo ljudsku sudbinu i to baš tešku i zlopatničku. Crtež je malo detaljniji i ima manje crnih oblačića, što dodatno popravlja utisak. Autorovi saradnici rade sjajan posao i treba im odati priznanje ponaosob.

Iako ima još tri tankobona do kraja, sa ove tri sveske priča je poprilično zaokružena. To ne znači da nismo nestrpljivi da pročitamo nastavke, samo konstatujemo činjenicu da je sve lako kada autor ima umešnost i kada mu je muza na ramenu. Ukoliko do sada niste počeli da čitate ovaj serijal počnite, ne bi valjalo da mnogo zaostanete, a već kasnite sa obzirom na to da je Sunovrat već izašao i verujemo da ćemo u nekom narednom tekstu imati fine reči i za tek objavljenu mangu. Da budemo iskreni, enormno vam zavidimo, jer ste tek na početku ove kapitalne pustolovine koju mi privodimo kraju.